BRC SEQUENT P&D

BRC SEQUENT P&D

System SEQUENT PLUG&DRIVE jest najnowszym i najbardziej rozwiniętym systemem wtrysku gazu w fazie lotnej firmy BRC- przeznaczonym do samochodów z wielopunktowym sekwencyjnym układem wtrysku benzyny. Powstał on na bazie znanych i sprawdzonych podzespołów rodziny systemów SEQUENT, reduktora Genius MB, wtryskiwaczy BRC wraz z listwą RAIL oraz przełącznika MICRO.

Nowość stanowi- centrala gazowa PLUG&DRIVE oraz czujnik ocienienia i temperatury gazu umieszczony na listwie RAIL. Na szczególną uwagę zasługuje centrala gazowa PLUG&DRIVE charakteryzująca się bardzo dobrą komunikacją z centralą benzynową, umożliwiając tym samym odczytywanie szeregu ważnych parametrów takich jak: masa przepływającego powietrza, temperatura powietrza, temperatura płynu chłodzącego, obroty silnika, adaptacja krótko i długo terminowa mapy mieszanki paliwowej.
Dzięki tym danym centrala gazowa może bardzo precyzyjnie sterować całym systemem i dawkować LPG. Komunikacja centrali gazowej z benzynową pozwala równie na odczytywanie i kasowanie powstałych w trakcie eksploatacji błędów. Funkcja umożliwia selekcję błędów na mniej i bardziej istotne dla pracy silnika – o powstałych błędach informuje kierowcę dioda na przełączniku Micro.
System SEQUENT PLUG&DRIVE wyposażony jest w następujące strategie sterowania : praca na zimnym silniku,
przyśpieszania, zwalniania, oraz pracy w pełnym obciążeniu. Nowością w tym systemie jest możliwość awaryjnego uruchamiania silnika na gazie. Opcja ta została ograniczona przez producenta do pięciu powtórzeń, uniemożliwiając jej nadużywanie.Funkcję tą można aktywować na nowo w serwisie. System P&D charakteryzuje się bardzo wysokim stopniem zintegrowania sterowania wtryskiem LPG z fabrycznym układem zasilania silnika – jest on montowany w fabrycznie nowych samochodach różnych marek, na przykład: CHEVROLET, CITROEN, PEUGEOT. Połączenie układów sterowania wtryskiem benzyny i gazu, umożliwia pełną kontrolę nad emisją zanieczyszczeń.
Poprzez zapewnienie optymalnych warunków pracy katalizatora system P&D spełnia normy emisji spalin EURO IV.

ZASTOSOWANIE:

  • Silniki benzynowe wolnossące oraz turbodoładowane, 3, 4, 5, 6 i 8 cylindrowe z wielopunktowym sekwencyjnym układem wtrysku benzyny.

SKŁAD ZESTAWU P&D:

  • Reduktor GENIUS MB, centrala sterująca P&D,
  • elektrozawór gazowy Et98,
  • okablowanie,
  • przełącznik Micro,
  • listwa Rail BRC wraz z zintegrowanymi czujnikami ocienienia i temp. gazu,
  • wtryskiwacze BRC,
  • filtr fazy lotnej,
  • przewody gazowe,
  • przewód wodny oraz elementy montażowe.

FUNKCJE:

  • Samoczynne przejecie z benzyny na gaz po osiągnięciu właściwej temperatury płynu chłodzącego.
  • Pełna integracja centrali gazowej z ECU wtrysku benzyny.

NORMY:

  • System spełnia normy emisji spalin EURO IV oraz może współpracować z EOBD.

KONFIGURACJA:

  • Za pomocą komputera PC.

Opracował na podstawie materiałów firmy Czakram inż. Wojciech Gacek GC AUTOGAZ.

Udostępnij ten post

Komentarz (1)

  • Frog Reply

    Świetny artykuł. Konkretne informacje do danej instalacji. Myślę, że śmiało można uznać firmę BRC za lidera na rynku. Jakość ich produktów jest naprawdę bardzo dobra, dostępność części jest na wyciągnięcie ręki. Za każdym razem gdy stanę przed wyborem instalacji to postawię na brc.

    6 czerwca 2016 at 09:05

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *